5 telefon bimbit paling mahal di dunia pada tahun 2012

Tidak dapat dinafikan bahawa penggunaan handphone pada masa kini sangat penting untuk berkomunikasi dengan keluarga,rakan-rakan dan orang yang tersayang kita dalam kehidupan seharian.Biasanya sebelum seseorang itu membeli handphone dia akan memeriksa spesifikasi handphone tersebut samaada menepati citarasa kita..tetapi bukan untuk segelintir orang yang mampu membeli handphone paling mahal di dunia ini kerana mereka membeli hanphone tersebut untuk tujuan berkomunikasi sahaja..

Dibawah ni ialah senarai 5 handphone termahal di dunia untuk tahun 2012 :


5. VIPN Black Diamond Smartphone: $300,000 
Badan telefon ini diperbuat daripada Titan dan polycarbonate  dan dihiasi dengan berlian. Ia direka oleh Jaren Goh. Telefon bimbit ini sendiri menggunakan Intel 400 Mhz processor, 4 mega pixel dengan 256 TFT skrin. Telefon bimbit ini telah direka khas oleh Jaren Goh.




4. Vertu Signature Cobra: $310,000

Ini telefon bimbit dihasilkan oleh Boucheron, seorang tukang emas Perancis. Telefon Vertu Cobra adalah telefon sel edisi terhad yang setakat ini hanya terdapat 8 yang pernah dibuat. Telefon bimbit ini mengandungi ne bulat karat berlian, 2 karat pir cut berlian, 2 zamrud mata dan 439 delima yang digunakan untuk memberikan rupa seekor ular tedung . Sepenuhnya telefon bimbit ini menggunakan 21 karat berlian dan delima.




3. Diamond Crypto Smartphone: $1.3 million

Ini telefon bimbit dihasilkan oleh JSC Ancort yang asalnya direka oleh pereka Accecories mewah Peter Aloisson. Ini telefon pintar mahal bersalut dengan asas platinum dan mempunyai 50 berlian dan 8 daripadanya adalah berlian biru yang jarang dijumpai. Kekunci navigasi dan logo Ancort adalah 18 Carat mawar emas. Telefon bimbit ini telah dibina pada Windows CE.





2. GoldVish Le Million: $1.3 million

LeMillion Goldvish direka oleh Emmanuel Gueit. Keunikan telefon bimbit ini disahkan oleh Rekod Dunia Guinness pada tahun 2008. Telefon bimbit ini menggunakan 1 VVS1 (hanya mikroskopik cacat) berlian dengan 18 Carat daripada emas putih. Ciri-ciri telefon bimbit adalah cukup standard dengan 2 GB penyimpanan, FM radio, kamera digital, MP3 main balik dan bluetooth adalah ciri-ciri dalaman telefon bimbit ini. Telefon bimbit ini hanya boleh didapati melalui tempahan individu.




1. Goldstriker iPhone 3GS Supreme: $3.2 million

Telefon mewah ini datang daripada pereka Stuart Hughes. Ia adalah telefon bimbit yang paling mahal di dunia yang dilancarkan pada tahun 2009. IPhone goldstriker diselaputi dengan 271 gram 22 karat emas tulen pepejal. Lebih daripada 200 berlian ditambah pada telefon bimbit. Logo Apple di belakang menampilkan 53 permata dan butang rumah dilindungi dengan satu 7.1 karat berlian. IPhone 3GS ini dihiasi dari granit dan emas Kashmir bersama-sama dengan lapisan yang dibuat daripada kulit bijian Nubuck.



Memang mahal handphone ni haha..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RECENT POSTS

POPULAR POSTS

Ping your blog, website, or RSS feed for Free